Mijn Hof van Twente

De gemeente Hof van Twente biedt een deel van haar dienstverlening digitaal aan, waardoor u een aantal zaken snel en makkelijk digitaal kunt raadplegen en direct kunt regelen. De gemeente Hof van Twente verbetert doorlopend haar dienstverlenging naar inwoners. 'Mijn Hof van Twente' is een belangrijke stap hierin.

Uw persoonlijke internetpagina: 'Mijn hof van Twente'

'Mijn Hof van Twente' is uw persoonlijke internetpagina. U logt op deze pagina in met uw persoonlijke DigiD-gegevens (bedrijven met eHerkenning). Klik hier om naar Mijn Hof van Twente te gaan.

Op 'Mijn Hof van Twente' vindt u:

  • uw persoonlijke gegevens voor zover deze bekend zijn bij de gemeente. Dit zijn bijvoorbeeld uw naam, geboortedatum en adresgegevens;
  • uw zaken; alle (aan)vragen of meldingen die u via DigiD (inwoners) of eHerkenning (bedrijven) bij de gemeente heeft gedaan, of die nog lopen. 

Naast het raadplegen van gegevens, kunt u ook:

  • uw e-mailadres en telefoonnummer wijzigen;
  • een bericht sturen met vraag over uw zaak;
  • documenten veilig uploaden.

U kunt uw (aan)vraag of melding altijd terugvinden in uw persoonlijke internetpagina. U logt in op 'Mijn Hof van Twente' en vindt uw (aan)vraag of melding onder ‘mijn zaken’. U kunt hier de voortgang van uw (aan)vraag of melding bekijken. U ziet dan bijvoorbeeld of de gemeente uw (aan)vraag of melding al in behandeling heeft genomen en of de (eventuele) documenten die u heeft bijgevoegd al zijn getoetst. Heeft u nog een vraag over uw (aan)vraag of melding, of wilt u een opmerking maken, dan kunt u dit doen via uw berichten op 'Mijn Hof van Twente'. Uw vraag komt dan rechtstreeks bij de juiste persoon: de ambtenaar die uw (aan)vraag of melding behandelt.

Benieuwd hoe het precies werkt? Bekijk het instructiefilmpje over 'Mijn Hof van Twente'

Welke (aan)vragen en meldingen kan ik via 'Mijn Hof van Twente' volgen?

U kunt (nog) niet alle (aan)vragen en meldingen volgen via 'Mijn Hof van Twente'. Er wordt op dit moment gewerkt om dit voor steeds meer (aan)vragen en meldingen mogelijk te maken. Indien u uw (aan)vraag of melding kunt volgen op 'Mijn Hof van Twente' dan heeft u bij het digitaal indienen van uw (aan)vraag of melding hier bericht van gehad via de mail. 

Hulp nodig bij uw digitale (aan)vraag of melding?

De vrijwilligers van brievenhulp/digihulp van Salut staan voor uw klaar! Iedere woensdag tussen 9:00 en 12:00 uur zijn zij aanwezig bij Salut aan de Rozenstraat 2a te Goor. Zij geven advies en helpen bij het beantwoorden en invullen van (online) formulieren. Het maken van een afspraak is niet meer nodig.

Brievenhulp/digihulp is bedoeld voor alle inwoners van Hof van Twente. De vrijwilligers helpen u met lastige brieven of formulieren, maar ook als het gaat om het regelen van online zaken bij digitale overheid, zoals het aanvragen van DigiD, het digitaal indienen van een (aan)vraag of melding en omgaan met uw persoonlijk internetpagina.  

Voor meer informatie over de brievenhulp/digihulp, ga naar: https://salut-welzijn.nl/

Géén computer?

Uiteraard blijven wij u ook de mogelijkheid bieden om ‘op papier’ gegevens aan te leveren. In dat geval duurt de verwerking van gegevens langer. 

Contact

Wilt u op een andere manier contact, dat kan natuurlijk ook. Bekijk dan onze contactpagina.  Houd het zaaknummer bij de hand, zo kan onze medewerker direct bekijken om welke zaak het gaat en wie de zaak in behandeling heeft.