Wethouders en nieuwe raadsleden officieel geïnstalleerd
Op dinsdagavond 2 juni zijn tijdens de raadsvergadering de wethouders en nieuwe raadsleden officieel geïnstalleerd. In de raadszaal sprak burgemeester Ellen Nauta het gezelschap toe en nam de eed en belofte af. Hiermee gaat de nieuwe bestuursperiode van start waarin zij zich inzetten voor onze inwoners, ondernemers en organisaties. Ook werd het coalitieakkoord aangeboden aan de raad. Formateur Jan Put gaf een toelichting op het formatieproces en Arjan Zandvoort (fractievoorzitter CDA) gaf een toelichting op de inhoud van het coalitieakkoord.
College en gemeenteraad compleet
Tijdens de vergadering legden de nieuwe raadsleden de eed of belofte af en werden zij officieel toegelaten tot de gemeenteraad. Aansluitend werden de wethouders benoemd en beëdigd. Met hun installatie zijn het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad compleet.
Nieuwe raadsleden
De volgende raadsleden zijn vanavond geïnstalleerd:
- Hanneke van Groningen-Lantink namens CDA
- Lianne Temmink namens CDA
- Ben Brok namens BBB
- Henrike Klaassen-Klein Velderman namens Gemeente Belangen
Samenstelling college van burgemeester en wethouders
De volgende wethouders zijn benoemd en beëdigd:
- Miriam Doeschot-Reuver namens CDA
- Eric Rikkert namens CDA
- Bart-Jan Oplaat namens BBB
- Hannie Rohaan namens Gemeente Belangen
Samen met burgemeester Ellen Nauta en gemeentesecretaris Harke Dijksterhuis vormen zij het college van burgemeester en wethouders. De portefeuilleverdeling wordt morgen (woensdag 3 juni) tijdens het eerste collegeoverleg vastgesteld.



