Tot 19 januari 2021 gaat Nederland in een lockdown. Hierdoor zullen alleen voor noodzakelijke gevallen een container worden omgewisseld of geleverd. Voor de volgende gevallen kunt u een verzoek indienen bij de gemeente:
Voor het maken van een afspraak kunt u bellen naar 0547-858585 en vragen naar cluster belastingen.
Aan het aanvragen, omwisselen of inleveren van de containers zijn de volgende kosten verbonden.
kosten | |
---|---|
Omwisselen of brengen van één container | €25,00 per keer |
Inleveren van één of twee minicontainers per adres | €10,00 per keer |
Inleveren van uw grijze restafvalcontainer en in plaats daarvan gebruik maken van de ondergrondse afvalcontainer met uw milieupas | Geen |
Binnen twee maanden na uw verhuizing kunt u uw containers gratis omwisselen.
Hierbij is de datum van uw doorgegeven verhuizing bij de gemeente bepalend.
Als uw afvalcontainer kwijt is, moet u hiervan een melding maken bij de politie. (geen aangifte) Dit doet u door te klikken op 'Ik wil iets anders melden'. Als u de melding heeft gedaan kunt u gratis een nieuwe container van dezelfde grootte en inhoud aanvragen bij de gemeente. Als u geen melding heeft gedaan, kost de nieuwe container u € 25,00. Een kopie van de gemaakte melding moet u aan de gemeente overleggen.
Is het niet uw eigen schuld?
Dan kunt u gratis een nieuwe container van dezelfde soort en grootte aanvragen. Gaat het om een losgeraakte deksel of wiel, dan kan dit misschien gerepareerd worden.
Is het wel uw eigen schuld?
Dan kost de nieuwe container u €25,00. Denk hier bijvoorbeeld aan een container die is afgebrand omdat de houtskool van de barbecue nog niet was gedoofd.