Container niet geleegd?

Mocht uw afvalcontainer niet zijn geleegd, dan zijn hiervoor twee mogelijkheden:

Hangt er een rode kaart aan de container?

Als er een rode hanger aan uw afvalcontainer hangt, is op de kaart te lezen waarom de container niet is geleegd:

  • Is de container stuk? Of is er een probleem met de chip? Dan kunt u dit digitaal doorgeven
  • Stond uw container niet goed opgesteld? Was hij te zwaar? Of zat er het verkeerde afval in? Dan kunt u bellen met Twente Milieu: 0900 – 85 20 111 (lokaal tarief).
  • Staat uw reden er niet tussen? Op de website van Twente Milieu leest u de richtlijnen voor het aan staat zetten van uw container.

Hangt er géén kaart aan de container?

En is de container niet geleegd? Terwijl het wel een ophaaldag is? Dan kunt dit melden bij Twente Milieu (webpagina Melding vergeten container): of bellen met 0900 – 85 20 111 (lokaal tarief).

Overige informatie

Twente Milieu biedt ook een app aan. Met deze app krijgt u:

  • Een overzicht van de afvalkalender
  • Zoekt u makkelijk welk afval in welke container hoort
  • Navigeert u naar de dichtstbijzijnde verzamelcontainer in uw wijk of straat
  • Maakt u melding van een niet geleegde container, een storing van de verzamelcontainer of illegale dump

Zie ook: Afvalkalender en ophaaldagen