Serviceteam, burgerzaken en communicatie

Serviceteam, burgerzaken en communicatie staan klaar voor inwoners in elk contactmoment: van het eerste telefoontje tot belangrijke levensgebeurtenissen. Samen zorgen zij voor persoonlijke hulp, duidelijke informatie en een gastvrije dienstverlening – online én aan de balie.

Serviceteam

Het serviceteam is vaak het eerste aanspreekpunt voor onze inwoners, zowel aan de balie of aan de telefoon als online. Servicegericht en met een luisterend oor helpen zij inwoners met het ophalen van documenten of het beantwoorden van vragen via telefoon, whatsapp of sociale media. Zo zorgen zij ervoor dat elke inwoner zich welkom en geholpen voelt.

Burgerzaken

De collega’s van Burgerzaken helpen onze inwoners bij belangrijke momenten in hun leven. Het veelzijdige en betekenisvolle werk omvat onder andere:

  • Het inschrijven van nieuwe inwoners
  • Het verzorgen van een huwelijk of naturalisatie
  • Het verstrekken van identiteitsbewijzen, rijbewijzen, uittreksels en verklaringen omtrent gedrag
  • Het regelen van de verkiezingen

Communicatie

Voor meer vertrouwen, zichtbaarheid en betrokkenheid werken onze communicatie-collega’s dagelijks aan communicatie die duidelijk, consistent en effectief is. Zowel binnen de organisatie als naar buiten toe adviseren zij over hoe onze boodschap goed overkomt. Zo adviseren en ondersteunen zij bijvoorbeeld over:

  • Campagnes
  • Het schrijven van heldere teksten
  • Het beheren van communicatiekanalen
  • Het ondersteunen van beleidsprojecten
  • Het versterken van de digitale dienstverlening