Veelgestelde vragen

Bent u op zoek naar extra informatie over de kavelwachtlijst, overeenkomsten of bouwen en bewonen? Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen per onderwerp. 

Kavelwachtlijst

Bij uw inschrijving betaalt u € 100,- voor de 1e 4 jaar. Hierna betaalt u € 25,- per jaar. U ontvangt automatisch bericht wanneer u deze € 25,- voor de verlening moet betalen.

Ja, het is altijd goed om uw adreswijziging door te geven. Dit geldt ook voor veranderingen van andere contactgegevens. Zo voorkomt u dat u berichten mist over kaveluitgiftes en dergelijke. 

U kunt de wijzigingen doorgeven door een e-mail te sturen naar mevrouw E. Beunk-Preuter via e.beunk@hofvantwente.nl.

Bij inschrijving ontvangt u een e-mail met daarin de plek waarop u bent geplaatst. Later kunt u uw plek op de kavelwachtlijst opvragen per e-mail of per post. Hiervoor kunt u mailen naar e.beunk@hofvantwente.nl of een brief sturen naar gemeente Hof van Twente, t.a.v. grondzaken, postbus 54, 7470 AB Goor. 

De kavels worden uitgegeven op basis van de inschrijfdatum. Degene die het langst ingeschreven staat, krijgt als eerste een kavel toegewezen, en daarna de volgende.

Overeenkomsten

De optietermijn is maximaal 4 maanden. Hierbij zijn de 1e 2 maanden gratis. Hierna kan de optie verlengd worden met 2 maanden tegen een vergoeding. Deze vergoeding wordt door de notaris verrekend bij de aktepassering.

U kunt een nieuwe verkoopovereenkomst met de juiste namen laten opmaken bij de gemeente, maar u kunt dit ook aan de notaris doorgeven. Bij de overdracht van de kavel komt de akte dan op beide namen te staan.

Ja, u mag zelf kiezen bij welke notaris u de akte laat regelen. De notarissen in Hof van Twente hebben ervaring met de verkoop van bouwkavels in deze gemeente en mogen de overdracht namens de gemeente doen. Andere notarissen moeten hiervoor een speciale volmacht maken en deze naar de gemeente sturen voor ondertekening.

De koopovereenkomst is 8 maanden geldig. Binnen deze tijd moet de notaris de akte regelen.

Bouwen en bewonen

De gemeente mag geen verontreinigde grond verkopen om op te bouwen. In een bodemonderzoek wordt vooraf onderzoek gedaan naar de mogelijke aanwezigheid van schadelijke stoffen voor het milieu of de volksgezondheid.

De grond wordt bouwrijp overgedragen. Wat hier precies onder wordt verstaan kunt u lezen in de algemene verkoopvoorwaarden.

Gemeente Hof van Twente is niet aansprakelijk voor de door de koper eventuele te maken kosten met betrekking tot de bodemgesteldheid, de draagkracht en de hoogte van de grond. Als koper vraagt u zelf een sonderingsonderzoek aan om te bepalen wat de draagkracht van de grond is.

Na het ondertekenen van de notariële akte moet binnen 6 maanden een aanvraag om omgevingsvergunning te zijn ingediend en binnen 2 jaar moet de bebouwing voltooid en gebruiksklaar zijn. 

Ja, de woning mag uitsluitend door de koper zelf (met zijn eventuele gezinsleden) bewoond worden. Dit geldt minimaal voor een termijn van 2 achtereenvolgende jaren vanaf het moment dat de koper staat ingeschreven op dit adres in het bevolkingsregister.

Nee, doorverkopen is niet toegestaan binnen de 1e 2 achtereenvolgende jaren vanaf het moment dat de koper staat ingeschreven op dit adres in het bevolkingsregister.