Mijn Inkomen

Op deze pagina vindt u ook informatie over ‘Mijn Inkomen’. Als u een uitkering krijgt dan kunt u met ‘Mijn Inkomen’ digitaal uw inkomsten en wijzigingen doorgeven aan de gemeente. Ook kunt u hiermee uw uitkeringsspecificaties en jaaropgaven bekijken en downloaden.

Heeft u hulp nodig bij lastig brieven, het digitaal regelen van zaken, uw administratie of geldproblemen? Of heeft u schulden en onbetaalde rekeningen waar u zelf niet meer uitkomt? Bij “Heeft u hulp nodig” vindt u informatie over hulp die u hiervoor kunt krijgen. Ook vindt u daar informatie over de voedselbank

Bekijk de video hieronder.

Als u bent ingelogd in ‘Mijn Inkomen’ komt u in uw persoonlijke omgeving. Hier kunt u uw wijzigingen en inkomsten online doorgeven aan de gemeente. En bewijsstukken van uw wijzigingen en inkomsten kunt u gemakkelijk toevoegen. Ook kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en downloaden, bijvoorbeeld uw uitkeringsspecificaties en jaaropgaven.

Gaat u binnenkort met vakantie naar het buitenland? Ook dit geeft u gemakkelijk door via ‘Mijn Inkomen’.

U gaat eerst naar https://mijnsociaalplein.hofvantwente.nl.

Als u dan op de knop ‘Mijn Inkomen’ klikt, komt u op de inlogpagina.

Hier logt u in met uw DigiD. U komt dan direct op de startpagina van ‘Mijn Inkomen’.

Heeft u geen DigiD?

Meer informatie over DigiD en het aanvragen ervan vindt u op DigiD | DigiD aanvragen of activeren. Het aanvragen en activeren van uw DigiD duurt ongeveer 3 werkdagen.

Heeft u een uitkering van de gemeente Hof van Twente? En heeft u ook inkomsten uit arbeid? Dan moet u iedere maand uw inkomsten doorgeven aan de gemeente. Dit kunt u online doen met ‘Mijn Inkomen’.
 

Uitlegvideo

 

Uitleg in tekst

Nadat u bent ingelogd met uw DigiD komt u terecht op de startpagina van 'Mijn Inkomen'. 

Moet u elke maand een inkomstenbriefje inleveren? Dan staat uw digitale inkomstenbriefje rond de 20e van elke maand voor u klaar op de startpagina.

Als u elk halfjaar een inkomstenbriefje moet inleveren zetten wij uw digitale inkomstenbriefje in de maanden februari en augustus voor u klaar. Heeft de gemeente een nieuw inkomstenbriefje voor u klaargezet in ‘Mijn Inkomen’? Dan ontvangt u hiervan een melding op uw e-mailadres dat bij ons bekend is. Om uw inkomsten door te geven klikt u op ‘Uw inkomsten controleren’. Deze knop kunt u ook vinden bij ‘Contact met gemeente’ links in het menu en daarna ‘Mijn Inkomen’.

U ziet dan een overzicht van uw gegevens die al bij ons bekend zijn, bijvoorbeeld omdat u deze vorige maand al hebt ingeleverd.

Daarna kiest u welke situatie voor u geldt:

  • Geen inkomsten
  • Dezelfde inkomsten als hierboven staan
  • Dezelfde inkomsten als hierboven staan en extra inkomsten
  • Andere inkomsten.

Als u de goede situatie heeft gekozen, klikt u op ‘Volgende’. Hier kunt u nog een toelichting geven en documenten of bewijsstukken bijvoegen (uploaden) die op uw computer staan. Onderaan op het formulier verklaart u dat u alles naar waarheid heeft ingevuld. Hiervoor kruist u aan: ‘Ja, ik ga akkoord met de disclaimer’. Hierna kunt u op ‘Versturen’ klikken.

Wilt u toch iets anders doorgeven?

Klik dan op ’Annuleren’, maak een andere keuze (zie hierboven) en klik op ‘Volgende’. Ook hier vult u dan alle gegevens in zoals de inkomstenperiode, omschrijving en toelichting. Of u vult de extra ‘andere inkomsten’ in. Zorg ervoor dat alle velden gevuld zijn.

Wilt u nog extra ‘andere inkomsten’ doorgeven? Dan kunt u onderaan het scherm klikken op ‘Andere inkomsten’. Deze kunt u ook weer verwijderen.

Bent u klaar met invullen? Klik dan op ‘Volgende’. U kunt dan controleren of alle gegevens die u heeft ingevuld kloppen.

Klopt dit, dan verklaart u dat u alles naar waarheid heeft ingevuld. Hiervoor kruist u aan: ‘Ja, ik ga akkoord met de disclaimer’. Klik daarna op ‘Versturen’.

Er verschijnt dan een melding ‘Wilt u versturen’ op het scherm. Dit is om te controleren of u de gegevens echt wilt versturen. Na het versturen van de inkomsten kunt u deze namelijk niet meer aanpassen. Weet u zeker dat alles klopt? Klik dan nog een keer op ‘Versturen’.  Rechtsonder in beeld verschijnt een melding dat uw gegevens zijn verstuurd. Ook ziet u dat het digitale inkomstenbriefje niet meer voor u klaar staat.

U kunt ‘Mijn Inkomen’ nu afsluiten.

Heeft u een uitkering van de gemeente Hof van Twente? Vanaf nu kunt u uw gegevens online bekijken en downloaden in ‘Mijn Inkomen’.
 

Uitlegvideo

 

Uitleg in tekst

Nadat u bent ingelogd met uw DigiD komt u terecht op de startpagina van ‘Mijn inkomen’. Vanuit hier kunt u uw uitkeringsspecificaties en jaaropgaven bekijken en downloaden.

U kunt direct uw gegevens bekijken door op één van de tegels ‘Uitkeringsspecificaties’ of ‘Jaaropgaven’ te klikken. Ook kunt u in het menu (links op het scherm) kiezen voor ‘Mijn overzicht’. U ziet dan meerder mogelijkheden.

Uitkeringsspecificaties

Als u kiest voor uitkeringsspecificaties komt u op de pagina met de uitkeringsspecificaties. U kiest de maand en het jaar van de specificatie die u wilt bekijken.

In het overzicht kunt u de gegevens bekijken. Ook kunt u deze gegevens eenvoudig downloaden en opslaan op uw eigen computer. Dit doet u door op ‘downloaden’ te klikken rechtsboven in het scherm. U kunt dan kiezen om het document eerst te openen of meteen op te slaan.

Let op: Normaal gesproken staan op deze pagina de uitkeringsspecificaties van de afgelopen 6 jaar. Door de cyberaanval op de gemeentelijke systemen op 1 december 2020 kunnen wij u de specificaties van vóór 1 januari 2021 niet meer laten zien.

Jaaropgaven

Om uw jaaropgaven te bekijken kunt u in het menu (links op het scherm) klikken op ‘Mijn overzicht’ en kiezen voor ‘Jaaropgaven’. Kies het jaartal en u ziet dan een overzicht van de gegevens. Ook deze gegevens kunt u eenvoudig downloaden door rechtsboven op de knop ‘Downloaden’ te klikken. Kies daarna voor openen of meteen voor opslaan.

Let op: Door de cyberaanval op de gemeentelijke systemen op 1 december 2020 vindt u hier de jaaropgaven vanaf 2021.

Heeft u een uitkering of periodieke bijzondere bijstand van de gemeente Hof van Twente? Vanaf nu kunt u dan uw wijzigingen online doorgeven via ‘Mijn Inkomen’.
 

Uitlegvideo

 

Uitleg in tekst

Nadat u bent ingelogd met uw DigiD komt u terecht op de startpagina van ‘Mijn inkomen’.

U kunt nu eenvoudig uw wijzigingen doorgeven door in het menu links op het scherm te kiezen voor ‘Contact met gemeente’. Daarna kiest u voor ‘Mijn Inkomen’. Achter ‘Wijzigingen doorgeven’ ziet u nu verschillende mogelijkheden van wijzigingen. U kiest de wijziging die past bij uw situatie en die u wilt doorgeven aan de gemeente.

Bij ‘Opmerkingen’ geeft u aan waar de wijziging over gaat. Ook kunt u gemakkelijk documenten of bewijsstukken bijvoegen.

Heeft u alle velden ingevuld? Dan verklaart u onderaan op het formulier dat u alles naar waarheid heeft ingevuld. Hiervoor kruist u aan: ‘Ja, ik ga akkoord met de disclaimer’.

Daarna klikt u op ‘Verstuur wijziging’ en de gegevens worden verstuurd naar de gemeente.

Het is belangrijk dat uw juiste e-mailadres en telefoonnummer bekend zijn bij de gemeente. Wij vragen u daarom om uw persoonlijke gegevens in ‘Mijn Inkomen’ regelmatig te controleren.

Wijzigingen van uw e-mailadres en telefoonnummer kunt u gemakkelijk aan ons doorgeven via ‘Mijn Inkomen’. Nadat u bent ingelogd in ‘Mijn Inkomen’ klikt u op Mijn overzicht (links op de pagina) en daarna op Mijn profiel. Hier kunt u uw e-mailadres en telefoonnummer aanpassen.

Meer informatie