Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn gegevens bekijken, bijvoorbeeld wat de hoogte is van mijn uitkering?

Op de online omgeving 'Mijn Inkomen' kunt u links in het menu klikken op ‘Mijn overzicht’. Daarna kiest u zelf welke gegevens u wilt bekijken. Bijvoorbeeld uw uitkeringsspecificatie of jaaropgave.

Kan ik mijn gegevens ook opslaan?

Alle persoonlijke gegevens kunt u downloaden en opslaan op uw eigen computer. Dit doet u door rechtsboven in het scherm op de knop ‘Downloaden’ te klikken.

Hoe geef ik mijn inkomsten op tijd door?

Rond de 20e van elke maand staat het inkomstenbriefje voor u klaar op 'Mijn Inkomen'. U ziet dit op de startpagina bij notificaties. Door op ‘Uw inkomsten controleren’ te klikken, kunt u uw inkomsten doorgeven.

U kunt deze knop ook vinden bij ‘Contact met gemeente’ in het menu en daarna ‘mijn inkomen’.

U bent zelf verantwoordelijk dat de gemeente de gegevens op tijd binnen heeft.

Hoe geef ik wijzigingen door?

U kunt uw wijzigingen doorgeven door links op het scherm in het menu ‘Contact met gemeente’ te kiezen. Daarna kiest u voor ‘Mijn Inkomen’. U ziet dan verschillende mogelijkheden. U kiest de wijziging die past bij uw situatie en die u wilt doorgeven aan de gemeente. Heeft u alle velden ingevuld? Dan gaat u akkoord met de disclaimer. Hiermee geeft u aan dat u de gegevens naar waarheid heeft ingevuld. Klik op ‘Verstuur wijziging’ en de gegevens worden verstuurd naar de gemeente.

U bent er zelf verantwoordelijk voor dat de gemeente de gegevens op tijd binnen heeft.

Ben ik verplicht om mijn wijzigingen of inkomsten online door te geven?

Nee, u bent dit niet verplicht. De gemeente wil wel graag dat er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van 'Mijn Inkomen'. Wanneer u gegevens digitaal verstuurt, komen uw gegevens automatisch terecht in het systeem van de gemeente. Uw gegevens komen sneller bij uw contactpersoon van de gemeente terecht.

De komende maanden sturen wij u nog een mail met een inkomstenbriefje en daarbij de link naar ‘Mijn Inkomen’. Daarna moet u wijzigingen en inkomsten digitaal doorgeven via ‘Mijn Inkomen’.

Ontvang ik het inkomstenbriefje niet meer per mail?

De komende maanden sturen wij u nog een mail met een inkomstenbriefje met daarbij de link naar ‘Mijn Inkomen’. U kunt dan nog kiezen of u uw wijzigingen en/of uw inkomsten via de mail of via ‘Mijn Inkomen’ doorgeeft. Daarna moet u uw wijzigingen en uw inkomsten digitaal doorgeven via ‘Mijn Inkomen’.

Kan ik nog wel mailen naar de gemeente of mijn contactpersoon?

Ja, u kunt altijd een e-mail sturen naar de gemeente of uw contactpersoon.

Let op: Het verwerken van de e-mail kost meer tijd dan wanneer u een wijziging doorgeeft via 'Mijn Inkomen'.

Ik heb niet alle bewijsstukken digitaal, wat nu?

U moet ervoor zorgen dat u uw bewijsstukken digitaal aanlevert bij de gemeente. Lukt u dat niet zelf? Vraag dan familie of een kennis om u te helpen.

Ook kunt u een afspraak maken met de vrijwilligers van de Brievenhulp. U kunt  hiervoor appen via 06-2089 4999 of bellen met 0547-260053.

Ik vind digitaal wijzigingen doorgeven lastig, wat moet ik doen?

Heeft u hulp nodig? Dan kunt u hiervoor een afspraak maken met de vrijwilligers van de Brievenhulp. U kunt  appen via 06-2089 4999 of bellen met 0547-260053. Er wordt dan een afspraak gemaakt met u en een vrijwilliger.

Kan ik 'Mijn Inkomen' ook gebruiken op mijn smartphone of tablet?

Ja, 'Mijn Inkomen' kunt u ook gebruiken op uw smartphone of tablet. U logt hier ook in met DigiD.

De website van 'Mijn Inkomen' laadt niet goed op mijn computer. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat u uw internetbrowser moet bijwerken naar de nieuwste versie. U kunt de nieuwste versies van bijvoorbeeld Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge of Safari gratis downloaden.

Blijft u problemen hebben met 'Mijn Inkomen'? Geef dit dan aan door aan uw contactpersoon.

Ik heb geen computer en/of internet thuis. Wat moet ik doen?

Bij de bibliotheek in Goor kunt u vrij gebruik maken van een computer en draadloos internet.

Voor gezinnen met kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 17 jaar bestaat de mogelijkheid van bijzondere bijstand voor de aanschaf van een computer of laptop. Meer informatie hierover vindt u als u hier klikt.

Ik ontvang geen ontvangstbevestiging wanneer ik een wijziging of inkomstenbriefje verstuur. Wat moet ik doen?

Vul in ‘Mijn Inkomen’ bij ‘persoonlijke gegevens’ uw huidige mailadres in. U ontvangt dan een ontvangstbevestiging op dit mailadres. Is dit veld leeg, dan kan het systeem u geen bevestiging toesturen.

Ik wil mijn uitkeringsspecificatie downloaden van deze maand maar zie de melding ‘geen gegevens bekend’. Wat nu?

De specificatie voor deze maand kunt u pas bekijken wanneer de uitkering voor die maand is uitbetaald. Bijvoorbeeld: de specificatie van de maand mei kunt u raadplegen rond 6 juni. Dit is wanneer u het geld op uw rekening hebt ontvangen voor de maand ervoor.