Vermissing reisdocument

Als uw paspoort of ID-kaart vermist is, dan is het belangrijk dat u dit snel doorgeeft. Uw paspoort of ID-kaart wordt dan 'ongeldig' verklaard. Dit wordt in alle nationale en internationale systemen verwerkt. Hiermee wordt misbruik van uw paspoort of ID-kaart voorkomen. U kunt uw vermissing digitaal doorgeven of een afspraak maken en langskomen. 

Is uw paspoort of ID-kaart vermist? Dan kunt u dit makkelijk digitaal melden

Heeft u geen DigiD? Dan kunt u een afspraak maken om het formulier aan de balie in het gemeentehuis in te vullen. U kunt tijdens deze afspraak een nieuw paspoort of ID-kaart aanvragen.

Uiterlijk 5 werkdagen na de aanvraag ligt het document voor u klaar. U kunt deze zonder afspraak komen ophalen tijdens onze openingstijden

Wanneer u heeft  doorgegeven dat uw paspoort of ID-kaart vermist is, verwerken wij dit in de systemen. Uw paspoort of ID-kaart is vanaf dat moment niet meer geldig. Vindt u het toch weer terug? Dan kunt u er geen gebruik meer van maken. Probeer dit ook niet te doen. Lever het ongeldige document in bij de gemeente en wij zorgen ervoor dat het document wordt vernietigd.